top of page

Série

   Série fotografií mluví rozličnějšími způsoby a promlouvají k nám dlouhými příběhy.

Variace na umění
 

Umění není jen vizuální podobou, časem se stává součástí kultury a vědění. Vybrala jsem pět známých obrazů, které jsem přepracovala do moderní podoby. Nová fotografie je nosníkem historických souvislostí původního obrazu, ale vypráví také svůj vlastní aktuální příběh.


 

_E4A7710aa kopie.jpg
BE4A2231a kopiedfe kopie.jpg
BE4A2232a kopief kopie.jpg
BE4A2284dwfedfe kopie 2.jpg
BE4A2809ae kopie 2ffeeferůž kopie.jpg

Mír
 

Pokud mír nevládne v našem nitru, nemůžeme ho budovat ve světě. Cesta k vnitřní harmonii je velmi obtížná a trnitá, její nevýhodou je také to, že nikdy nekončí...


 

BE4A7194aeeefe kopie.jpg
BE4A7376af kopinemohu použíte (3).jpg
BE4A7321af kopie.jpg
BE4A7637-2af kopie.jpg

Melancholie
 

Sedá na nás jako černý pták a mění náš pohled na svět.

Jak kdyby barvy kolem nás zakryl svými černými křídly. Naše vnímání je ovlivněné jeho tmavými perutěmi a jeho našeptáváním...


 

BE4A2279affsérie kopie.jpg
BE4A2772 kopie.jpg
BE4A3674eae kopie.jpg
BE4A3774f kopie.jpg

Ježíš

Fotografické zpracování jednoho z nejznámějších příběhů historie.
Příběh, který v mnohém ovlivnil vývoj umění středověku i novověku.
Vzhled Ježíše jsem přijala z obrazu (19.stol), který byl velmi často reprodukován a visel v mnoha Českých obydlích. Tuto podobu jsem dobře znala z obrazu, který visel u mé babičky a maminky v ložnici. Nejedná se tedy o pravděpodobné zobrazení, ale citový přesah z mého dětství.

 

BE4A9897af kopie.jpg
BE4A9991af kopie.jpg
BE4A98482faf kopie.jpg
BE4A9843afa.jpg

Spravedlnost

Personifikace a atributy spravedlnosti, se objevují již od starověkého Egypta, kde byl použit motiv vah, jako symbol spravedlnosti. Zosobnění spravedlnosti, tak jak ji známe dnes se poprvé objevuje v Antice. Jedná se o ženu, která v ruce drží váhy, protože posuzuje, co je před ní předloženo. V druhé ruce drží meč, protože bez určité síly by nebylo možné spravedlnost prosadit. V pozdější době především od 16. století se pak spravedlnost zobrazovala i se zavázanýma očima, protože nehledí na to, kdo před ní stojí  Ovšem mnoho uměleckých novodobých pojetí pracuje s tímto prvkem v negativním smyslu. Tento symbol často prvoplánově evokuje, že spravedlnost je slepá (a tudíž nespravedlivá). Velmi důležité je si také uvědomit, že právě spravedlnost spojujeme skoro nerozlučně s právem, které se nám často nemusí zdát zcela spravedlivé. (Nemusí vždy hledět na příběh v plném kontextu)

model: Laura Besserová

 

BE4A9572-2af.jpg
BE4A9638effe kopie.jpg
BE4A9613e.jpg
bottom of page